Austrijski turizam 2025: Stabilan rast i velika potražnja uprkos izazovima u Evropi
Austrija se i ovog leta pozicionira kao jedna od najpoželjnijih turističkih destinacija u Evropi. Prema rečima državne sekretarke za turizam Elisabeth Zehetner, nova istraživanja pokazuju da je spremnost ljudi za putovanja i dalje visoka, a finansijska situacija u glavnim tržištima stabilna. To je odlična vest za turizam u Austriji 2025, koji ostaje ključni motor privrede.

Gde letuju turisti u Austriji? Popularne destinacije i „skriveni dragulji“
Austrijska turistička organizacija (ÖW) objavila je da čak 22,5 miliona ljudi planira da letuje u Austriji. Većina dolazi iz Nemačke, Švajcarske, Holandije i drugih evropskih zemalja. Fokus promocije je na manje poznatim mestima – tzv. „hidden champions“ – kako bi se rasteretili Beč, Salcburg i Tirol. Ovo su idealne lokacije za one koji traže mir, prirodu i autentično iskustvo Austrije.
Najtraženiji oblici odmora: Kulinarstvo, kultura i kratka putovanja
Trend kraćih, ali češćih putovanja nastavlja da raste – prosečna dužina odmora sada je 3–4 dana. Kulturni turizam i gastronomski doživljaji čine sve veći deo turističkih rezervacija. Jubileji poput 200 godina Johana Štrausa i lokacije povezane sa filmom The Sound of Music dodatno motivišu goste iz inostranstva.
Salcburg menja strategiju: Manje gužve, više kvaliteta
Grad Salcburg se turistički orijentiše ka održivosti i kvalitetu. Novi plan do 2040. godine uključuje veću uključenost lokalnog stanovništva i kulturnu raznovrsnost. Cilj nije ekskluzivnost, već balans između interesa turista i građana – ključ za uspešan održivi gradski turizam u Austriji.
Koliko troše turisti u Austriji tokom leta?
Letnji turisti u Austriji troše u proseku od 157 do 233 evra dnevno, pri čemu najviše izdvajaju gosti iz Švajcarske, Skandinavije i Velike Britanije. Austrijanci troše oko 160 evra dnevno, dok američki turisti pokazuju konstantno interesovanje za luksuzni odmor u Austriji.

Veštačka inteligencija i turizam: Nova era personalizacije
Austrijska turistička organizacija već koristi AI chatbot, a u planu je šira primena veštačke inteligencije u planiranju i upravljanju turističkim tokovima. Turizam i tehnologija u Austriji sve više idu ruku pod ruku – uz jači fokus na digitalizaciju i podatke.
Cena vs. kvalitet: Austrija ostaje konkurentna
Iako troškovi rastu, Austrija nudi izuzetno povoljan odnos cene i kvaliteta – naročito prema mišljenju gostiju iz SAD-a. Očekuje se da će leto 2025. godine u Austriji doneti novi rekord, uz približno 72 miliona noćenja u zimskom delu sezone i dodatni rast tokom leta.