Austrija koristi svetsku izložbu EXPO 2025 u Osaki kao odskočnu dasku za jačanje turističkih i ekonomskih veza sa Japanom i širim azijskim prostorom. Fokus je na promociji visokokvalitetnog turizma, ali i na izvozu znanja i tehnologija iz oblasti zimskog turizma.
„Japan je pre pandemije bio jedno od naših najvažnijih emitivnih tržišta u Aziji – i uvereni smo da će se ta snažna veza obnoviti. Sada je ključno da pokažemo prisustvo, gradimo mreže i pozicioniramo Austriju kao destinaciju vrhunskog turizma“, izjavio je austrijski ministar privrede Wolfgang Hattmannsdorfer prilikom posete austrijskom paviljonu u Osaki.
Zajedno sa zamenikom guvernera pokrajine Salzburg, Stefanom Šnojlom, ministar je naglasio stratešku važnost Japana za austrijski turizam i privredu. Tokom 2024. godine Austrija je zabeležila 105.000 dolazaka i 237.000 noćenja iz Japana – što predstavlja značajan porast u odnosu na prethodnu godinu. Za 2025. prognozira se dodatni rast od preko 40%.
Zimski turizam kao izvozni adut: Austrijsko znanje traženo u Japanu
Japan beleži pravi procvat zimskog turizma – sa skoro 37 miliona međunarodnih turista u 2024. i milijardama uloženim u luksuzna skijališta i infrastrukturu. Austrijski stručnjaci i kompanije vide u tome veliku šansu.
„Od tehnologije za žičare, preko digitalnih rešenja, do skijaške opreme – austrijski proizvodi su sve traženiji. Investicije u projekte kao što su Shiga Kogen Mountain Resort ili razvoj regiona Myoko pokazuju ogroman potencijal tržišta“, naglasio je ministar Hattmannsdorfer. Austrija će na Japan Snow Expo 2025 u Jokohami nastupiti sa posebnim „Country Pavilion“-om i predstaviti deset vodećih firmi iz oblasti zimskog turizma.
Kultura, gastronomija i stil života – austrijska priča koja inspiriše
Pored privrednog aspekta, Austrija se u Japanu pozicionira i kao zemlja emocija, kulture i uživanja. Inicijative poput „nedelje austrijskog turizma“ sa operskom pevačicom Misaki Morino i kuvarom Shinjijem Kanno, kao i saradnja sa rok zvezdom HYDE-om, koja ga promoviše kao austrijskog ambasadora putovanja, oslikavaju tu strategiju.
„Mocart, Salcburške svečanosti, pa čak i film The Sound of Music, važni su mostovi prema japanskoj publici. EXPO u Osaki je idealna prilika da pored turizma dodatno razvijamo i kulturne veze sa Japanom“, dodao je Šnojl.

Austrija cilja novu generaciju putnika iz Azije
Direktorka Austrijske turističke organizacije (Österreich Werbung), Astrid Šteharnig-Štaudinger, ističe promenu trendova: „Nova generacija japanskih turista traži više – žele prirodu, autentičnu gastronomiju, mir i kvalitet van uobičajenih ruta. Austrija upravo to nudi – i to na najvišem nivou.“
Saradnja sa HYDE-om, popularnim muzičarem i kulturnom ikonom Japana, ima za cilj da spoji austrijsko kulturno nasleđe sa modernim impulsima i privuče nove ciljne grupe.