Uprkos izazovnom ekonomskom okruženju, austrijska kompanija Merkur Versicherung AG, najstarija osiguravajuća kuća u Austriji, uspešno je zaključila poslovnu godinu 2024. i postavila nove strateške smernice pod nazivom „Strategie 2030+“.
Na nivou celokupne grupacije, Merkur Grupa zabeležila je rast premija od 8,4%, dostigavši ukupno 922,6 miliona evra, čime se kompanija približava psihološkoj granici od milijardu evra premijskog prihoda. Ukupan broj osiguranih rizika iznosio je 1.748.560.
Stabilno poslovanje u inostranstvu, uključujući i Srbiju
Poslovanje van matičnog tržišta Austrije ostaje stabilno i obuhvata Sloveniju, Hrvatsku, Srbiju i Južni Tirol (Italija). Ukupan obim premija u inostranstvu iznosio je 112,2 miliona evra, što predstavlja rast od 1,5% u odnosu na prethodnu godinu.
Rast na domaćem tržištu nadmašuje konkurenciju
Na austrijskom tržištu Merkur beleži izvanredan rast premija od 10,6%, na ukupno 698,3 miliona evra, što je duplo više od proseka sektora (prema podacima VVO, mart 2025). Time se potvrđuje pozicija Merkura kao pouzdanog ekonomskog partnera i stabilnog faktora austrijske privrede.
Prema Solvency II izveštaju, na dan 31. decembra 2024. godine, Merkur Versicherung AG ima solventnosni kapital od 404,5 miliona evra i raspoloživa sopstvena sredstva od 1.095,5 miliona evra, što rezultira SCR pokrivenošću od 270,8% – znatno iznad regulatornog minimuma.
Zdravstveno osiguranje kao glavni pokretač rasta
Kao i prethodnih godina, zdravstveno osiguranje ostaje najvažniji segment, sa rastom premija od 12,1% na ukupno 605,3 miliona evra, čime Merkur učvršćuje svoju poziciju drugog po veličini privatnog zdravstvenog osiguravača u Austriji, sa tržišnim udelom od skoro 19%.
U sektoru nezgoda, zabeležen je rast od 7,1% na 31,8 miliona evra, dok imovinsko osiguranje beleži rast od 3,5% na 23,6 miliona evra.
Životno osiguranje iz Salzburga – stabilan rast
Merkur Lebensversicherung AG, sa sedištem u Salzburgu, ostvarila je premijski prihod od 119,1 milion evra, sa naglaskom na fondovska životna osiguranja i inovativne proizvode. Time je potvrđen značaj Salzburga kao ključne lokacije za segment životnog osiguranja unutar grupacije.
Fokus na osnovnu misiju – osiguranje, sigurnost, budućnost
Nova strategija „2030+“ usmerena je na temeljne vrednosti kompanije: osiguranje, sigurnost i dugoročnu zaštitu. Merkur time odgovara na ekonomsku neizvesnost sa jasnim fokusom na pouzdanost i stabilnost.
Tokom 2024. godine, Merkur grupa je zapošljavala 1.728 radnika u pet zemalja srednje, istočne i jugoistočne Evrope, uključujući i Srbiju.