Planirani deficit za narednu godinu iznosi 2,63 milijarde evra. Prihodima od 19,51 milijardi suprotstavljeni su rashodi od 22,14 milijardi evra, dok gradske vlasti poručuju da se prvi efekti fiskalne konsolidacije već osećaju kroz povećanje taksi i tarifa, smanjenja u socijalnom sektoru i odlaganje velikih infrastrukturnih projekata, uključujući prvu fazu metro linije U5.
Dug grada Beča značajno je rastao tokom poslednjih šest godina. Dok je 2019. dug bio manji od polovine današnjeg iznosa, 2024. iznosio je 11,9 milijardi evra. Tada je grad beležio suficit zahvaljujući snažnoj ekonomiji, dok se u narednim godinama budžet suočio sa infacijom, povećanim migracionim troškovima i dugoročnim posledicama pandemije. Plan za 2026. predviđa nastavak rasta rashoda, posebno u sektorima zdravstva i socijalne zaštite, koji nose najveći teret sistema.
Najveći deo budžeta i dalje odlazi na zdravstvo i socijalne usluge, koje čine 33 procenta ukupnih izdvajanja. Obrazovanje zauzima 23 procenta, zaštita životne sredine devet procenata, a stambena politika i pitanja žena četiri procenta. Po dva procenta planirana su za saobraćaj i kulturu, dok se ostatak budžeta raspoređuje na administrativne i finansijske obaveze grada.
Beč za 2026. priprema dodatne mere štednje, koje će se odraziti na stanovnike i gradske službe. Povećavaju se doprinos za stambenu izgradnju i cene javnog prevoza, a ukida se godišnja karta od 365 evra. Poskupljuje i boravišna taksa. Istovremeno se smanjuju izdvajanja za socijalnu zaštitu, dok se subvencije i grantovi u većini resora smanjuju za deset do petnaest procenata. Odloženi su i planirani infrastrukturni projekti, među njima i izgradnja linije U5, koja se pomera sa 2026. na 2030. godinu.

Ipak, gradske vlasti navode da ključne socijalne usluge ostaju očuvane. Gradski vrtići ostaju besplatni, kao i školski obroci u celodnevnim školama. Planiraju se i investicije u oblasti klimatske i ekološke politike, kao i nastavak programa u obrazovanju.
Beč ističe da će u 2026. godini ostvariti više od polovine ukupnog smanjenja deficita svih austrijskih pokrajina. Upozorava se, međutim, da poređenje nije u potpunosti precizno, jer Beč obavlja dvostruku funkciju grada i pokrajine, dok budžeti drugih pokrajina ne uključuju dugove njihovih opština. Prema opterećenju po glavi stanovnika, Beč ostaje u sredini austrijske lestvice.
Budžet će 16. i 17. decembra biti razmatran u gradskom parlamentu, gde se očekuje oštra rasprava. Vladajuća koalicija ga opisuje kao efikasan i socijalno uravnotežen, dok opozicione stranke ukazuju na rast zaduženja, smanjenja u socijalnom sektoru i poskupljenja za stanovnike. Diskusija o budžetu ponovo otvara pitanje koliko je održiv bečki socijalni model u uslovima istorijski visokih fiskalnih pritisaka.
