U prethodnoj godini, AUA je uspela da poveća broj putnika, broj letova i prodaju za po pet odsto. Međutim, prilagođena zarada (Adjusted EBIT) pala je za 40 odsto na 76 miliona evra, saopštila je u četvrtak austrijski avio prevoznik u vlasništvu nemačke Lufthanze.
Prema rečima šefice Annette Mann, AUA je postigla „solidan rezultat“ 2024. Pad zarada u poređenju sa 2023. od dobrih 40 odsto na kraju je posledica „jasno definisanih specijalnih efekata” kao što su štrajkovi u sporu oko kolektivnog ugovora u prvom kvartalu, a ne bilo kakve strukturalne slabosti, rekla je menadžerka na godišnjoj konferenciji za novinare. Međutim, na lokaciju Beč i Austrija, moramo veoma pažljivo da obratimo pažnju „kako bismo osigurali da nam troškovi ne rastu bez kontrole“.
Jaka druga polovina godine
„Pad datira u potpunosti iz prve polovine godine“, naglasila je menadžerka austrijske filijale Lufthanze Mann, rođena u Nemačkoj, u vezi sa proteklom finansijskom 2024. godinom. Pored troškova za štrajkove od najmanje 35 miliona evra i zaustavljanje leta posle sukoba na Bliskom istoku koštalo je 40 miliona evra.
Sve u svemu, to nije bila godina rekorda za Austrian Airlines (AUA), čak i ako je treći kvartal bio „rekordni kvartal“. Kraj godine je bio iznenađujuće snažan – ali početak godine je bio malo prigušen. „Ali mi ipak gledamo pozitivno u budućnost. Očekujemo pozitivnu godinu 2025.“, rekla je Mann.
Godišnji prihod AUA, kao i broj letova i putnika, porastao je za pet odsto na 2,46 milijardi evra. Broj letova porastao je na 119.127, a broj putnika na oko 14,59 miliona. Međutim, i ukupni rashodi su porasli za osam odsto na 2,47 milijardi evra. Ove godine aviokompanija ponovo cilja na rezultat u trocifrenom milionskom rasponu. U srednjem roku, EBIT marža – nedavno od 3,1 odsto – trebalo bi da bude osam odsto.
Nove destinacije na hladnom severu
Ove godine AUA će otvorite nove linije ka Burgasu u Bugarskoj i nekoliko drugih destinacija u severnoj Evropi. Prateći trendove u putovanjima, često idemo tamo gde he hladnije – uključujući Lofotenska ostrva.
„Zbog problema sa isporukom, nastavljamo da čekamo nove dugolinijske avione Boeing 787. Postojeći avioni 767 mora se duže koristiti. Da bi se to uradilo, više kopilota će biti obučeno kako bi osigurali svoje operacije“, rekao je drugi član odbora AUA Francesco Sciortino (COO). Novi 787 se očekuju do kraja ove godine.