Austrijska vinska industrija ima godinu izazova iz sebe: Nejasno raspoloženje potrošača odrazilo se i na količinu i na prodaju. Između oktobra 2023. i septembra 2024. u maloprodajnim objektima hrane prodato je 2,6 odsto manje vina.
Prodaja je pala za 0,9 odsto. Međutim, bila je veća potražnja za vinima bez alkohola ili sa niskim sadržajem alkohola, navodi organizacija Österreich Wein Marketing (ÖWM) u svom godišnjem izveštaju, koji je danas objavljen.
Kada je reč o prodaji u maloprodajnim objektima hrane, strana vina su bila znatno lošija od domaćih austrijskih: Prodaja stranih vina količinski je opala za 5,8 odsto, a cenovno za 2,3 odsto. Austrijska vina su se, pak, pokazala znatno bolje sa jedan odsto ili 0,5 odsto manje. Time je potvrđen razvoj koji je započeo pre pandemije: Od tada se povećao tržišni udeo domaćih vina, saopštio je ÖWM.
Da bi stimulisao potrošnju vina, ÖWM je definisala marketinške prioritete: Na primer, crvena vina treba da se promovišu intenzivnije. Među mlađim ciljnim grupama, međutim, OWM je identifikovao trend ka bezalkoholnim ili niskoalkoholnim vinima.

O ÖWM – Österreich Wein Marketing
Österreich Wein Marketing (ÖWM) je uslužno preduzeće za austrijsku vinsku industriju sa sedištem u Beču. Osnovano je 1986. godine i podržava i koordinira strateške napore austrijske vinske industrije u pogledu kvaliteta i prodaje.
Na domaćem tržištu, cilj je dominirati tržišnim segmentima za kvalitetno vino. Izvoz flaširanih vina će se dodatno povećati, sa fokusom na stvaranje vrednosti.
Godišnji prihod ÖWM-a iznosi oko 4 miliona evra marketinških doprinosa vinske industrije (1,1 centa po litru ubranog vina i 1,1 centa po litru flaširanog vina stavljenog na tržište) i oko 3,5 miliona evra državnih doprinosa (Donja Austrija, Burgenland, Štajerska, Beč). ÖWM takođe dobija sredstva od Evropske unije.
ÖWM strategija ima za cilj uravnotežen marketing miks koji je prilagođen odgovarajućim tržištima. To pak podrazumeva rad na imidžu iz perspektive unapređenja prodaje i aktivan rad na odnosima sa javnošću uz podršku medijskog oglašavanja (promocija porekla i vinogradarskih regiona, posebno u bliskoj saradnji sa regionalnim vinskim komitetima).
redkacija austrianews.rs