Predstojeća crna nedelja (Black Week) se vidi kao početak božićne sezone. Prema udruženju trgovaca, radi se o važnoj nedelji jer se lokalne prodavnice bore sa padom prodaje
Uprkos padu inflacije, domaća trgovina je i dalje ozbiljno pogođena „krizom cena“, kaže šef udruženja trgovaca Rajner Vil. Prodaja je u padu od 2022. Sada se Vil nada „božićnom čudu“. Predstojeća Crna nedelja sa procenjenim prihodima od oko 400 miliona evra smatra se početnim signalom za božićnu sezonu, rekao je izvršni direktor udruženja trgovaca Rainer Vill u intervjuu za APA.
Prema istraživanju instituta za istraživanje i analitiku, Reppublika, 80 odsto Austrijanaca već planira da kupi svoje božićne poklone tokom Crne nedelje, odnosno serije ponuda oko Crnog petka (Black Friday) i Sajber ponedeljka (Cyber Monday). „Sve više ljudi koristi promotivne dane, ali troše sve manje i manje“, rekao je Vil. Naročito crni petak postaje sve popularniji u klasičnim prodavnicama, više od polovine od oko 1.000 ispitanika planira da kupuje i onlajn i direktno u prodavnicama tokom promotivnih dana.
Popularna odeća i električni uređaji
Planirana potrošnja po glavi stanovnika tokom crne nedelje u Beču je posebno visoka (281 evra). Tirol i Forarlberg (po 266 evra), kao i Donja Austrija i Burgenland (po 263 evra) su otprilike u skladu sa austrijskim prosekom, a slede Gornja Austrija i Salcburg (po 262 evra). Južne pokrajine Štajerska i Koruška zauzimaju zadnja mesta (po 252 evra). Prema istraživanju, žene najčešće kupuju odeću, dok muškarci najčešće kupuju elektronske uređaje.
Vil polaže velike nade posebno u božićne pijace. „One su najveća prilika da se ljudi vrate na trgovačke ulice“, rekao je predsednik udruženja trgovaca. Prema istraživanju, 29 odsto Austrijanaca planira da poseti nekoliko božićnih pijaca. Više od polovine (56,1 odsto) želi da ode na bar jednu božićnu pijacu. Najpopularnije, po redu, su bečke božićne pijace u Šenbrunu, Špitelbergu i Rathausplacu, a na četvrtom mestu je Salcburški Kristkindlmarkt.
Ako božićni posao nastavi da opada ove godine, trgovci će morati da se u budućnosti još više fokusiraju na „optimizaciju procesa“, kaže Vil. To znači da se prostor u stacionarnoj maloprodaji mora „smanjiti” i promovisati digitalizacija. Sa političke strane, udruženje trgovaca poziva na teže uslove za „nelojalnu onlajn konkurenciju sa Dalekog istoka“.
Pročitajte još: Aerodrom Beč imao preko 3 miliona putnika u septembru
austrianews.rs / APA