Nakon 13 godina stabilnih cena, Grad Beč najavio je značajna poskupljenja javnog prevoza, parkiranja i ortstakse. Odluka, koju su predstavile gradske ministarke Barbara Novak i Ulli Sima (SPÖ), obrazložena je budžetskim pritiscima i potrebom za finansijskom konsolidacijom.
Koliko će koštati godišnja karta za javni prevoz?
Od 1. januara 2026., godišnja karta za gradski prevoz Wiener Linien poskupljuje za 27,85% i iznosiće 467 evra. Za one koji kupe digitalnu kartu cena će biti nešto niža – 461 evro.

Cene pojedinačnih i kratkoročnih karata
- Jednokratna karta: 3,20 evra (digitalno 3,00 evra)
- 24-časovna karta: 10,20 evra (digitalno 9,70 evra)
- Nedeljna karta: 28,90 evra (digitalno 25,20 evra)
Ukidaju se posebne povlastice za penzionere, kao i 48-časovne i 72-časovne karte. Novi proizvodi su godišnja karta „Jahreskarte Jugend“ za mlade do 26 godina i „Jahreskarte Spezial“ za osobe sa invaliditetom.
Strože kazne za vožnju bez karte
Kazna za vožnju bez karte biće povećana sa 105 na 135 evra, a ukoliko se plati putem uplatnice iznosiće 145 evra.
Parkiranje poskupljuje 30%
Cena karte za parking („Parkpickerl“) biće povećana sa 10 na 13 evra mesečno. Samim tim, i sat parkiranja biće skuplji – pola sata parkiranja poskupljuje za 40 centi.

Prema procenama gradske vlasti, poskupljenje parkiranja će doneti 53,9 miliona evra dodatnih prihoda godišnje.
Boravišna taksa za turiste gotovo utrostručena
Još jedna mera odnosi se na boravišnu taksu koju plaćaju turisti. Od 1. decembra 2025. ona se povećava sa 3,2% na 8,5%, čime Beč, prema rečima gradskih vlasti, dostiže evropski prosek. Očekuje se dodatnih 81 milion evra prihoda.
Opozicija oštro protiv poskupljenja
Beč ulazi u novu fazu cenovne politike. Dok gradske vlasti tvrde da je reč o „neophodnoj i odgovornoj odluci“ za budžetsku stabilnost, opozicija upozorava da će poskupljenja značajno opteretiti građane i obeshrabriti prelazak na ekološki održivu mobilnost.