Designer Outlet Parndorf, jedno od 10 najboljih outlet centara u Evropi prema Ecostra rangiranju, nastavlja da se pozicionira kao međunarodni turistički magnet, nudeći šoping kao sveobuhvatan doživljaj. Fokusiran na široku retail ofanzivu i generacije – od TikTok entuzijasta do Silver Surfera – centar donosi sveže akcenate, a odlična povezanost sa tri glavne evropske prestonice i rastući broj evropskih i međunarodnih šoping turista učvršćuju njegov status kao vodeće destinacije.
U 2024. godini, Designer Outlet Parndorf privukao je 7,2 miliona posetilaca (+6,1%), više nego mnoge turističke atrakcije u Austriji. Sa rastom od 6,9% u prihodima, 2024. godina je nadmašila prethodni rekord iz 2023. i postala najuspešnija godina od otvaranja centra 1998. godine. Za poređenje, austrijska maloprodaja ostvarila je samo 2,1% rast u 2024. godini.
2025. godina počinje obećavajuće: Od januara do aprila (KW 1-17) prihod je porastao za 4,8%, a centar je već imao 2 miliona posetilaca (+2,2%). Srednji iznos kupovine po poseti porastao je za 2,5%. Uskršnja sezona donela je 16% više posetilaca i 12% veći prihod.
„Kupci iz Austrije i cele Evrope dolaze kod nas jer mogu da uštede do 70% na omiljenim brendovima – i to tokom cele godine! Ali naš centar nije samo o atraktivnim cenama, već i o bogatom kalendaru promocija, događaja i jedinstvenih iskustava. Svaka poseta kod nas postaje pravo izletno iskustvo. Ono što nas stvarno čini posebnim su visokokvalitetni dizajni prodavnica i raznovrsni brendovi – od međunarodnih luksuznih brendova do popularnih lifestyle brendova“, izjavio je Mario Schwann, generalni direktor Designer Outlet Parndorf.
McArthurGlen grupa zabeležila je rekordnih 100 miliona posetilaca u 2024. godini, što je rezultat dosledne internacionalizacije i stalne optimizacije.
Turizam kao pokretač rasta
EU turizam u centru porastao je za 9% u 2024. godini. Slovačka i Mađarska beleže porast od +8%, dok posetioci iz Češke, Rumunije, Srbije, Italije i Španije otkrivaju Outlet. Posetioci iz Nemačke i Velike Britanije takođe su na listi rasta, kao i daleki turisti iz SAD-a, Kine, Bliskog istoka i Indije.
Internacionalna ofanziva brendova i raznovrsni brendovi za sve generacije čine Designer Outlet Parndorf atraktivnim odredištem za goste iz celog sveta.
Parndorf dalje jača svoj status kao turistička destinacija kroz blisku saradnju sa regionalnim turističkim organizacijama i prekogranične kampanje, kao što je saradnja sa McArthurGlen centrom u Malagi. Takođe, centar profitira od sve veće povezanosti sa međunarodnim turoperatorima koji u svojim ponudama sve više integrišu šoping iskustva.
Bez granica – tri prestonice, jedan cilj
Parndorf značajno ulaže u svoju dostupnost: osim postojećeg shuttle prevoza iz Budimpešte, sa renomiranim austrijskim transportnim i turističkim preduzećem Blaguss uvedena je nova linija koja direktno povezuje Bratislavu sa centrom. Ova linija postala je stalni deo ponude nakon uspešnog testiranja tokom prazničnog perioda. Gosti iz Beča dolaze sa shuttle autobusima sa Bečke opere ili sa Train Station autobusa sa železničke stanice u Parndorfu.
I unutar Austrije raste atraktivnost – broj posetilaca iz Koruške, Štajerske i Salcburga porastao je za 3%. Designer Outlet Parndorf strateški sarađuje sa regionalnim hotelima, turističkim organizacijama i turoperatorima, dok novi servisi kao što su globalna dostava, VIP paketi i saradnja sa ÖBB dodatno povećavaju privlačnost šoping iskustva.
Snažna ofanziva brendova: Novi trendovi za svaku generaciju
Designer Outlet Parndorf nudi širok spektar dizajnerskih, luksuznih i lifestyle brendova u šarmantnoj „village“ atmosferi. U više od 160 prodavnica nalaze se aktuelne modne hitove i sniženi komadi iz prethodnih kolekcija sa popustima do 70%. Posebno su u 2024. godini porasli segmenti lepote i kozmetike (+11%), sport i outdoor (+14%), dečja moda (+15%) i obuća (+9%) – trend koji centar planira da nastavi i 2025. godine.
Centar intenzivira svoju internacionalnu ofanzivu brendova, prilagođavajući šoping iskustvo svim uzrastima. Asortiman brendova se pametno optimizuje, tako da svaka generacija – od TikTok fanova do Silver Surfera – može da pronađe svoje omiljene brendove.
Za generaciju Z, današnje tinejdžere i dvadesetogodišnjake, na raspolaganju su popularni sport i streetwear brendovi poput Carhartt wip, Converse, New Balance, Birkenstock, Nike i Vans. Ovi brendovi prate aktuelne modne trendove, posebno u urbanim modnim stilovima i slobodnom vremenu. Odrasli sa stilom mogu računati na visokokvalitetnu visokofashion ponudu i večne klasike kao što su BOSS, Tommy Hilfiger i JOOP!
Ujedno raste ponuda za porodice i decu. Popularni brendovi kao što su Ravensburger, Playmobil, name it, Kids around, Guess Kids i Tommy Hilfiger Kids brinu da i mali modni entuzijasti uživaju u šopingu.
Nove dimenzije šopinga
Retail ofanziva u Designer Outlet Parndorf-u je u punom jeku: ključna je strateška dalja razvoj prodajnih prostora kroz inovativne dizajne prodavnica, otvaranja i pažljivo integrisanje novih brendova. Od 2020. do 2023. godine, više od 20.000 m² prodajnih prostora je renovirano, a 2024. godine dodatnih 4.000 m² je prošireno, dok se za 2025. godinu planira još 4.500 m².
Novi brendovi uključuju McQueen, Ferragamo, WRSTBHVR, Spyder, Läderach i Tumi. Istovremeno, popularne prodavnice poput Swarovski, Furla, Rituals, Wellensteyn i Crocs su proširene i zasijale u novom sjaju, uključujući i „Re-Fit“ Lindt prodavnice koja je sa svojih 400 m² postala najveća u celokupnom McArthurGlen portfoliju.
I gastronomija beleži porast: sa rastom od 13%, ugostiteljstvo je 2024. bio najbrže rastući sektor, što jasno pokazuje povećanje značaja kulinarske ponude kao dela šoping doživljaja. Raznovrsni kafići, restorani kao što je Bistrot Italiano i promenljive ponude u popularnoj Street Food oblasti zadovoljiće sve ukuse.
„Svedoci smo promene u šoping navikama – naši posetioci postaju sve mlađi i internacionalniji“, objašnjava Mario Schwann. „Nova generacija traži brendove koji verodostojno odražavaju njihov individualni životni stil. Zbog toga se sve više fokusiramo na dinamične sport i streetwear brendove kao što su WRSTBHVR i Stone Island, ali bez zaboravljanja na našu osnovnu strategiju: top brendove za sve uzraste i jedinstveno šoping iskustvo.“