Mešavina začina od povrća za roštilj brenda Kotanyi dobila je neslavnu nagradu.
Pošto je neprozirna ambalaža puna samo oko trećine, proizvod je dobio negativnu nagradu Udruženja za informisanje potrošača (VKI) – „Potrošačka patka 2024“. Prema VKI, potrošači su smatrali da je prozračno varljivo pakovanje drsko. Već 2016. i 2020. godine, konzerve začina Kotanyi privukle su negativnu pažnju tokom provere zbog manje količine začina.
U svom saopštenju, proizvođač Kotnayi tvrdi da zapremina varira u zavisnosti od vrste začina. Stoga je neophodna određena fleksibilnost u formatu limenke.
„Dve trećine vazduha u posudi za začine je jednostavno previše. Trenutna disproporcija razočarava kupce u pogledu količine punjenja. „Pored toga, postoji nepotrebno rasipanje resursa“, rekla je nutricionista VKI Nina Ajhberger.

Voćni sok Rauch na drugom mestu
Na drugom mestu se nalazi Rauch Happi Dai sok od kokosa i ananasa. Umesto pravog kokosa, koji sadrži samo 0,5 odsto kokosove vode, potrošači se susreću sa dodatnim aromima.
„Aroma“ na listi sastojaka može se odnositi na arome zasnovane na prirodnim sirovinama – biljnog, životinjskog ili mikrobiološkog porekla – kao i na sintetički proizvedeno aromatično sredstvo. Rauch je rekao VKI da je to bio prirodni ukus, ali nije želeo da pruži nikakve informacije o originalnim sirovinama.

Glasalo je više od 7.000 potrošača
Potrošači koji smatraju da su zavedeni prezentacijom, označavanjem ili reklamiranjem proizvoda mogu prijaviti dotični proizvod na platformi Food Check časopisa za zaštitu potrošača (Verbraucherschutzmagazin).
Pet proizvoda je odabrano sa svih objavljenih čekova od septembra 2023. do septembra 2024. i stavljeno na izbor u okviru „Konsum-Ente 2024“. Ukupno, anketa je zabeležila 7.879 učesnika u dobi od 20 do 70 godina.
Izvor: VKI