Austrijski brend Red Bull i ove godine dominira kao najvredniji i digitalno najjači brend u zemlji, pokazuje najnovija Studija vrednosti brendova 2025, koju je sprovelo European Brand Institute (EBI).
Na drugom mestu nalazi se NOVOMATIC, a treće mesto zauzima SPAR, oba sa zapaženim rezultatima u oblasti održivosti i inovacija. Austrijske železnice (ÖBB) ocenjene su kao lider u održivosti – po šesti put zaredom.
Ukupan brend-vrednost TOP 10 austrijskih kompanija premašuje 39 milijardi evra, uz prosečan rast od 2,7% – uprkos trećoj uzastopnoj recesijskoj godini u Austriji.
Red Bull: Digitalni gigant i globalni simbol uspeha
Sa vrednošću od čak 19,6 milijardi evra (+3,3%), Red Bull ne samo da predvodi austrijsko tržište, već ostaje jedini austrijski brend među svetskih TOP 100. Digitalna transformacija, upotreba veštačke inteligencije i masivne investicije u sport i sponzorisanje podigli su ovaj brend na novi nivo.
NOVOMATIC i SPAR: ESG i inovacije kao ključni faktori rasta
NOVOMATIC beleži rast brend-vrednosti od +3,1% i ističe se liderstvom u tehnologiji, ESG strategijama i inovacijama poput najveće solarne elektrane unutar kompanije. Sa vrednošću od 3,86 milijardi evra, drži drugo mesto.
SPAR, najveći maloprodajni lanac u zemlji, fokusira se na održivost, digitalizaciju i lokalne partnere, i beleži rast vrednosti od +2,9% na 2,67 milijardi evra – dovoljno za treće mesto.
ÖBB: Održiva mobilnost kao brend strategija
Sa vrednošću od 2,33 milijarde evra (+2,9%), ÖBB je najodrživiji brend u zemlji. Infrastrukturna ulaganja, ekološki ciljevi, raznovrsnost kadrova i jaka prisutnost u javnosti učinili su železnicu liderom u kategoriji saobraćaja.
Erste Group i Swarovski u uzletu
Erste Group Bank, sa rastom od +3,6%, postaje najvredniji brend u finansijskom sektoru (2,27 milijardi evra), dok Swarovski, kroz modernizaciju i osvežen imidž, dostiže vrednost od 2,25 milijardi evra (+3%).
Snažne poruke iz EBI studije:
Održivost i digitalizacija nisu više opcije – već uslov opstanka na tržištu
Brendovi sa jasnom strategijom lakše dolaze do kapitala i povratka ulaganja
Austrijski srednji biznis (Mittelstand) mora dodatno ulagati u strategijsko brendiranje
TOP 10 NAJVREDNIJIH AUSTRIJSKIH BRENOVA 2025:
Red Bull – 19,6 Mrd. €
NOVOMATIC – 3,86 Mrd. €
SPAR – 2,67 Mrd. €
ÖBB – 2,33 Mrd. €
Erste Group Bank – 2,27 Mrd. €
Swarovski – 2,25 Mrd. €
Raiffeisen – 2,07 Mrd. €
Verbund – 1,61 Mrd. €
XXXLutz – 1,21 Mrd. €
OMV – 1,20 Mrd. €