Ništa se nije promenilo na vrhu najvrednijih brendova Austrije u 2024. – legenda Red Bull i dalje učvršćuje svoje vođstvo.
Iza salcburškog proizvođača energetskih napitaka nalaze se Novomatic i trgovačka kompanija Špar, kako pokazuje najnovija studija vrednosti brenda Evropskog instituta za brendove.
Pročitajte više: Prvi put ugrađe 3D štampani implant vilice austrijske proizvodnje
Brendovi ÖBB (Österreichische Bundesbahnen – Železnice Austrije) i Erste Group napredovali su za jedno mesto na 4. i 5. mestu u odnosu na 2023. godinu, dok je brend Swarovski pao za dva mesta na 6. mesto.

Red Bull je takođe među 100 najvrednijih na svetu
Zajedno, prvih 10 kompanija vredi 38,2 milijarde evra, od čega skoro polovina pripada Red Bullu (18,9 milijardi evra). Red Bull je jedina austrijska kompanija koja je takođe zastupljena u svetskoj rang listi najvrednjih 100 kompanija.

Najveći relativni rast beleži Novomatic. Grupacija za igre na sreću povećala je vrednost svog brenda za skoro 9 odsto na oko 3,7 milijardi evra.
Pročitajte više: Bečki fakultet za ekonomiju i biznis ponovo u svetskom vrhu
Grupa Pierer Mobility ostvarila je drugi najveći rast sa povećanjem od 8,5 odsto na preko 1,2 milijarde evra i tako ostala na 10. mestu među kompanijama sa najvrednijim brendovima, a sledi je ÖBB, koja je porasla za 4,1 odsto na preko 2,2 milijarde evra.
OMV sa velikim minusom
Brend Raiffeisen grupe je takođe blago porastao za 0,3 odsto na vrednost brenda od dobrih 2 milijarde evra i zauzeo 7. Mesto. Energetska kompanija Verbund povećala je vrednost svog brenda za 2,3 odsto na 1,6 milijardi evra i sada je na 8. mestu. Samo je kompanija OMV beležila pad od 15,1 odsto i tako dolazi na nešto manje od 1,3. milijardi evra vrednost brenda i 9. mesto.
Redakcija austrianews.rs/foto:Naslovna/Kristof Ramon / Red Bull Content Pool