Danas u 5 časova ujutru u Beč je sleteo prvi Boing 777-200ER Austrian Airlinesa, koji je bio opremljen nekom vrstom kože ajkule. Avion, koji leti iz Bangkoka, prvi je avion aviokompanije na duge relacije koji je opremljen površinskom tehnologijom Aeroshark. Namenjen je uštedi goriva i emisije CO2.
„Pričvršćivanje „kože ajkule“ koju je razvio Lufthansa Technik je važna investicija kako bismo mogli efikasnije da letimo našim dugolinijskim avio-kompanijama“, kaže austrijski izvršni direktor Frančesko Sciortino.
> Rekord: Austrijska pošta je 2024. prevezla pola milijarde paketa u 11 zemalja
Mala, aerodinamična rebra na trupu
Aeroshark je film koji je zalepljen na trup aviona i gondole motora. Razvila ga je Lufthanza zajedno sa BASF-om i sastoji se od oko 50 mikrometara malih providnih rebara – zvanih ribleti. Oni imitiraju svojstva kože ajkule, koja je posebno aerodinamična, i na taj način optimizuju aerodinamiku.

Na letovima na dugim relacijama, kaže se da štedi gorivo za oko jedan procenat. Austrian Airlines želi da u budućnosti sva četiri svoja Boinga 777 opremi novom površinom i očekuje efekat uštede od 2.650 tona goriva i 8.300 tona ugljen-dioksida. Avio-kompanija ne pominje period za kojivaži. Količina ušteđenog goriva je ekvivalentna 46 letova od Beča do Njujorka.
Pioneer za čitave tipove aviona
Austrijska podružnica Lufthanze je prva avio-kompanija koja koristi Aeroshark na avionima Boeing 777-200ER. Da bi se to uradilo, trebalo je dobiti proširenje postojećeg odobrenja za model aviona od Evropske agencije za bezbednost vazduhoplovstva (EASA).
> Šalenberg položio zakletvu kod predsednika Aleksandra Van der Belena

„Ovaj sertifikat otvara put za korišćenje naše tehnologije kože ajkule u celoj floti na avionima 777-200ER. Čineći to, podržavamo avio-kompanije širom sveta da povećaju svoju operativnu efikasnost i postignu ekološke ciljeve“, kaže Harald Gloj, glavni operativni direktor kompanije Lufthansa Technik.
Već se koristi na drugim tipovima aviona
Prema Lufthansa Technik-u, Aeroshark se već koristi na drugim tipovima aviona. Lufthanza Cargo i tajvanska aviokompanija EVA Air koriste ih na Boeing 777F, dok ih švajcarska i japanska avio-kompanija ANA koriste na Boeing 777-300ER. Lufthanzin Boing 747-400 takođe je tretiran kožu ajkule. Avio-kompanija je objavila da će 777-200ER Austrian Airlinesa biti opremljeni ovim u leto 2024.
Izvor: Kurier